• Sprzęt KROSS R4

Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii

Sobota, 10 maja 2014 · dodano: 11.05.2014 | Komentarze 8

No i w końcu gdzieś wystartowałem... Na Dziewiczą Górę dojechałem razem z KenneroN - em i kkkrajek18 którego zgarnęliśmy w Środzie WLKP. Na miejscu szybkie rozpoznanie i już było wiadomo że wyścig rozegra się prawdopodobnie pomiędzy mną, a Mateuszem :P. Beniamin startował w biegu na 1000 m więc jeden konkurent mniej :P. Zanim rozpoczęliśmy objazd trasy (po pierwszych biegach na 500, 1000 gdzie Beniu zają 11 miejsce
Dziewicza Góra Biega
 i 1500 m ) dystans 10 km wydawał nam się pryszczem... jednak kółeczko rozpoznawcze wyprowadziło nas na właściwe tory myślowe :D. Pętla pomimo braku (za wyjątkiem KILLERA) jakiś technicznych elementów potrafiła dać w kość. W całości poprowadzona góra, dół, góra, dół. Na 10 km cztery wjazdy na dziewiczą i kilka mniejszych podjazdów. Na starcie o godzinie 12:30 ustawiło się 5 zawodników :D.
Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - Start
Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - do boju

Po starcie z Mateuszem od razy ruszyliśmy bardzo mocno, na tyle że na pierwszym podjeździe już miałem wrażenie że za mocno :P. Od tego momentu rozpoczęła się taktyczna rozgrywka między nami :D. Mateusz zdecydowanie bardziej odważnie zjeżdżał co było widać na kółeczku rozpoznawczym, a ja raczej mógłbym cały czas jechać pod górę :P.

Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - KILLER początek

Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - KILLER środek

Po pierwszym okrążeniu na pierwszym podjeździe był zaraz za moim kołem :/... Co było robić... podjazdy zacząłem cisnąć ile się da, a na zjazdach starałem się zablokować strach :). Wiedziałem że przed ostatnim zjazdem (KILLER) muszę mieć wyrobioną przewagę, bo potem tylko kawałek do mety.
Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - przed metą
© Jerzy Hoffmann

Udało się :D. Dojechałem pierwszy, a Mateusz drugi. Na trzecim miejscu był najmłodszy zawodnik w stawce, pozostała dwójka zakończyła zmagania po pierwszym okrążeniu.
Dziewicza Góra MTB XC dla Natalii - dekoracja

Organizatorzy mają w planach zorganizowanie cyklu startów na wzór imprezy (cyklu imprez) ,,Dziewicza Góra Biega''. Miała by się odbywać na tej samej pętli i za miejsca zajęte przyznawane byłyby pkt tak jak w innych tego typu imprezach. Oczywiście kwestią dogadania się jest dystans, bo 10 km to może być za mało... może 15/20 (3/4 okr.)