Kwiecień, 2010

Dom (Chrzan) - praca (Poznań) - dom (Poznań)

Piątek, 30 kwietnia 2010 · dodano: 03.05.2010 | Komentarze 0

Z Chociczy do Poznania PKP. Wysiadłem na Starołęce.

Eksploaracja lasów

Czwartek, 29 kwietnia 2010 · dodano: 29.04.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj postanowiłem pozwiedzać lasy w okolicach Orzechowa, Murzynówka i Murzynowca Leśnego. Na początek jednak pojechałem do Pogorzelicy przez Żerków, Śmiełów i Paruchów. Promem przez wartę i dalej do Czeszewa. Przed Orzechowem skręciłem w prawo na leśną drogę prowadzącą obok torów i tak aż do Solca nie wyjeżdżałem na asfalt. Po drodze pstryknąłem fotkę mojego celu w najbliższym czasie.
Odległy wiatrak © mikadarek

Po powiększeniu widać w oddali wiatrak.
Od Solca tradycyjnie przez most kolejowy Chociczę do Chrzana.

Rodzinna wycieczka na punkt widokowy

Środa, 28 kwietnia 2010 · dodano: 29.04.2010 | Komentarze 0

Piękna pogoda więc rodzinka postanowiła pojechać na punkt widokowy w Żerkowie. W stronę Żerkowa pojechaliśmy fajną szutrową drogą która biegnie około 200m obok głównej drobi, przez Laski i na ostatnim kilometrze zmienia się w asfalt. Pierwszym celem naszej wycieczki była wieża przekaźnikowa w Żerkowie
Przekaźnik telewizyjny w Żerkowie © mikadarek

Dalsza droga prowadziła już drogami leśnymi prawie do samego punktu widokowego.
Speed 3 © mikadarek

Po dojechaniu do punktu widokowego zrobiliśmy sobie małą przerwę.
Muzeum im. Adama Mickiewicza w Śmiełowie © mikadarek

Droga do Śmiełowa była zamknięta z powodu remontu (kładli właśnie nowy asfalt), więc dalsza droga prowadziła nadal drogami leśnymi. W okolicy leśniczówki Rozmarynów Beniu natrafił na tajną bazę Al Kaidy:))
Tajna baza Al-Kaidy:)) © mikadarek

A tak na poważnie to przejeżdżaliśmy obok wysypiska śmieci w Rozmarynowie. Po dojechaniu do Bieździadowa wjechaliśmy już na drogę asfaltową i tak już jechaliśmy do Chrzanu.

Dom (Poznań) - praca (Poznań) - dom (Chrzan)

Wtorek, 27 kwietnia 2010 · dodano: 28.04.2010 | Komentarze 0

No i fajnie do pracy dojechałem mokry. Miałem ze sobą kilka rzeczy na zmianę kiedy będę jechał do domu. Kończyłem pracę wcześnie i musiałem podjechać jeszcze do sklepu z mapami koło kina ,,Apollo'' i stamtąd na PKP. Oczywiście do pociągu wsiadałem przemoczony. Gdybym kończył pracę około 11:00 to pewnie bym pojechał rowerem do Chrzanu. Pogoda dopiero wtedy się poprawiła.
Kategoria Do i z pracy

Dom (Poznań) - praca (Poznań) - dom (Poznań)

Poniedziałek, 26 kwietnia 2010 · dodano: 28.04.2010 | Komentarze 0

No i dzisiaj prognozy się zmieniły. Po fajnym ranku i popołudniu właśnie kiedy kończyłem pracę rozszalał się wiatr i zaczęło padać. Jutro miałem zamiar wracać do Chrzanu rowerem ale chyba zmienię plany widząc prognozy na wtorek. Do domu dojechałem przemoknięty.
Kategoria Do i z pracy

Dom (Poznań) - praca (Poznań) - dom (Poznań)

Niedziela, 25 kwietnia 2010 · dodano: 28.04.2010 | Komentarze 0

W niedzielę pogoda była rewelacyjna, a ja musiałem siedzieć w pracy:(. Wracając z pracy pojechałem sobie jeszcze drogą nad wartą do mostu Królowej Jadwigi.
Kategoria Do i z pracy

Dom (Chrzan) - praca (Poznań) - dom (Poznań)

Sobota, 24 kwietnia 2010 · dodano: 28.04.2010 | Komentarze 0

No i po urlopie. Wcześnie rano było dość zimno. Na moim termometrze był tylko 1°C. Prognoza na najbliższe dni zapowiadała się obiecująco, więc nie chciałem zabierać żadnych ciepłych i przeciwdeszczowych ubrań (i to był błąd wierząc prognozom:)).

Kolejna wizyta na Bismarcku

Czwartek, 22 kwietnia 2010 · dodano: 22.04.2010 | Komentarze 0

Pogoda od wczoraj nic się nie poprawiła. Właściwie to było zimniej, więc ubrałem nawet ocieplacze na buty. Tradycyjnie pojechałem z Beniem do szkoły, a potem jadąc w kierunku Żerkowa myślałem co dalej. Oczywiście wiatr wiał w plecy i wiedziałem co będzie mnie czekać:(. Wymyśliłem na początek że pojadę do Pogorzelicy na prom przez Paruchów zatrzymując się po drodze na tarasie widokowym za Żerkowem.
Punkt widokowy na trasie z Żerkowa do Śmiełowa © mikadarek

Do Pogorzelicy dojechałem dość sprawnie, wiadomo wiatr w plecy:). Niestety do promu dojechałem w momencie kiedy właśnie zaczęła się 15 minutowa przerwa, a trochę wiało. W tym czasie pstryknąłem sobie fotkę pobliskiego drzewa za którym próbowałem się schronić przed wiatrem.
Drzewo w Pogorzelicy nad Wartą © mikadarek

Po drugiej stronie już było tylko gorzej. Cały odcinek do Orzechowa był pod wiatr. Na rogatkach Orzechowa trzeba było podjąć jakąś decyzję co dalej. Postanowiłem ,,zaliczyć'' jeszcze raz górę Bismarck tylko pewniejszym wariantem od strony północnej. Wiedziałem że wiąże się to z ciągłą jazdą pod wiatr. Na samą górę tym razem trafiłem bez najmniejszych problemów.
Góra Bismarck © mikadarek

Teraz został jeszcze kawałek pod wiatr do Solca i przez Rogusko, Chociczę, Klękę do Chrzana z wiatrem w plecy.

Czasem słońce, czasem deszcz (grad). Trasa 03

Środa, 21 kwietnia 2010 · dodano: 21.04.2010 | Komentarze 0

Prognozy na dzisiaj nie były optymistyczne. Pojechaliśmy z Beniem do jego szkoły, a stamtąd już sam trasą 2 aż do Pogorzelicy. Z Chrzana do Kretkowa miałem mocny wiatr w plecy i średnia pokazywała około 43km/h. Na ale potem trzeba było za to zapłacić:(. W Pogorzelicy pojechałem na prom i przeprawiłem się na drugą stronę Warty.
Prom w Pogorzelicy w akcji © mikadarek

Potem tak jak wczoraj przez Szczodrzejewo i Czeszewo. W Czeszewie odbiłem do przeprawy którą zajmuje się Nadleśnictwo. Prom ,,NIKODEM'' kursuje tylko w okresie od 1 maja do 30 września o pełnych godzinach do 8:00 do 20:00. W tym miejscu na przeciwległym brzegu rozciąga się Żerkowsko-Czeszewski Park Krajobrazowy.
Prom ,,NIKODEM'' w Czeszewie © mikadarek

Pstryknąłem fotkę i pojechałem przez Orzechowo do Dębna. Oczywiście od wczoraj nic się nie zmieniło w sprawie promu więc wałem pojechałem do mostu. Po zjechaniu z mostu spotkałem kobietę która mieszka w pobliski domu i spytałem jak to jest z tym przechodzeniem przez most i tą tablicą która tego zakazuje. Podobno kiedyś była tablica na której była informacja że przechodzi się na własną odpowiedzialność. Teraz jest zakaz i czasami bywają tam SOK-iści. Do ulicy pojechałem kawałek wałem i dalej do Chrzanu.

No i po remoncie

Wtorek, 20 kwietnia 2010 · dodano: 21.04.2010 | Komentarze 0

Od rana miałem malowanie i tapetowanie,ale około 16:00 wyskoczyłem rowerkiem na przejażdżkę. Chciałem jechać trasą 1 ale w Pogorzelicy okazało się że prom już regularnie kursuje.
Na promie w Pogorzelicy © mikadarek

Przeprawiłem się na drugą stronę Warty i pojechałem w stronę Czeszewa, a z następnie przez Orzechowo do Dębna. Niestety prom w Dębnie nadal nie kursuje więc musiałem przejechać Wartę mostem kolejowym.