Lipiec, 2011

Dom (Chrzan) - praca (Poznań) - dom (Chrzan)

Wtorek, 19 lipca 2011 · dodano: 19.07.2011 | Komentarze 0

Kategoria Do i z pracy

Praca (Poznań) - dom (Chrzan)

Poniedziałek, 18 lipca 2011 · dodano: 18.07.2011 | Komentarze 0

Kategoria Do i z pracy

Dom (Chrzan) - praca (Poznan)

Niedziela, 17 lipca 2011 · dodano: 17.07.2011 | Komentarze 0

Standard skrócony

Sobota, 16 lipca 2011 · dodano: 16.07.2011 | Komentarze 1

Podjechałem dzisiaj na mojego kesza na punkcie widokowym aby podrzucić GeoKreta, ale na miejscu była akurat spora grupa rowerzystów. Jak się zwinęli to została jeszcze jakaś parka z rowerami nie należąca do grupy która sobie piwko popijając dyskutowała. Postanowiłem pojechać dalej standardzik i wracając nie skręcić na Lgów tylko podjechać z powrotem na kesza. Niestety parka nadal tam była więc sobie odpuściłem i przez Żerków wróciłem do Chrzana.

Standard

Piątek, 15 lipca 2011 · dodano: 15.07.2011 | Komentarze 0

Dzisiejszy standard wykonałem na rowerze Magdy bo mój został w Poznaniu. Dosiądę go dopiero w niedzielę.

Powrót

Czwartek, 14 lipca 2011 · dodano: 15.07.2011 | Komentarze 0

Pomimo nocnych opadów deszczu i burz udało mi się dojechać suchym na stację PKP. Pociągiem o 7:34 ruszyłem do domu załatwiając jeszcze sprawę w Poznaniu z którego do Chrzana pojechałem samochodem. Niestety rower musiałem zostawić w Poznaniu.

Sobieszów - Góry Izerskie vol.2

Środa, 13 lipca 2011 · dodano: 15.07.2011 | Komentarze 1

Rawo powitał nas piękny dzionek. Wyjazd nastąpił o godzinie 9:00.
Rowery gotowe do drogi © mikadarek

Ruszyliśmy bocznymi drogami przez Piechowice w kierunku Rozdroża Izerskiego. Czekała nas godzinna jazda pod górkę.
Rozdroże Izerskie © mikadarek

Po przecięciu drogi łączącej Szklarską Porębę i Świeradów Zdrój kontynuowaliśmy podjazd aż do Rozdroża pod Kopą na wysokość 998mnpm. Pan Edek mimo swoich 62 lat kręcił rewelacyjnie:)
Podjazd do Rozdroża pod Kopą © mikadarek

Rozdroże pod Kopą © mikadarek

Teraz w końcu pojawił się jakiś zjazd, krótki ale zawsze:). Teraz naszym celem było dotarcie do Smreka. Jechaliśmy przez Polanę Izerską, a następnie drogą Telefoniczną do przełęczy Łącznik. Dalej na Górę Smrek doprowadził nas zielony szlak który prowadził dość kamienistą ścieżką i wielokrotnie trzeba było zsiadać z roweru.
Wieża na Smreku © mikadarek

Na wieży na Smreku © mikadarek

Dalsza trasa prowadziła już po Czeskiej stronie Gór Izerskich. Na początek dość stromy zjazd ze Smreka. Trzeba było też uważać bo po Czeskiej stronie zdecydowanie więcej rowerzystów się pojawiło.
W drodze do Izerki © mikadarek

Po drodze do Jizerki troszkę pobłądziliśmy. Zapytaliśmy Czecha o drogę do Jizerki, a On nam zafundował Czeski film:). Połapaliśmy się dopiero przy Kamieniach Kłusownika (Pytlackie kameny)kiedy postanowiliśmy wjechać na jakąś górę by się rozejrzeć. Zjazd w dół biegł bardzo fajną techniczną ścieżką naszpikowaną kamieniami i strumykami. Na dole czekała na nas już asfaltowa droga prowadząca do Jizerki.
Góra Bukowiec © mikadarek

Z Jizerki pojechaliśmy do mostku na Izerze gdzie miałem do zaliczenia kesza ,,Most na Izerze''. Zrobiliśmy sobie krótką przerwę. Pan Edek postanowił że z tego miejsca już rozpocznie drogę powrotną.
Przerwa przy moście na Izerze © mikadarek

Ja udałem się zaliczyć jeszcze dwa kesze które były dość blisko. Drugi był zlokalizowany niedaleko rzeki Izera.
Kesz ,,Izera'' © mikadarek

Trzeci w miejscu gdzie kiedyś była osada Jakobstale.
Kesz ,,JAKOBSTALE'' © mikadarek

Teraz dopiero rozpocząłem drogę powrotną do Sobieszowa. Podjechałem pod Wysoką Kopę szlakiem rowerowym, a następnie ściąłem troszkę szlakiem pieszym który prowadził w większości po pomoście.
Pomost na szlaku... © mikadarek

Zjechałem do Jakuszyc i boczną drogą przez Hutę dojechałem do Szklarskiej Poręby. Trochę było mi mało kilometrów więc pojechałem na drogę pod Reglami którą dojechałem do Jagniątkowa, a stamtąd pojechałem na zamek Chojnik. Niestety końcowe podejście do zamku musiałem pokonać po kamiennych schodach niosąc rower na ramieniu:(.
Zamek Chojnik © mikadarek

Zjazd z drugiej strony zamku odbył się czerwonym szlakiem
Widok z okolic Zamku Chojnik © mikadarek

który doprowadził mnie do Sobieszowa.

Wyjazd naprawdę udany. Towarzystwo wyśmienite. Już myślę nad kolejnym wypadem w Izery.

Sobieszów - Góry Izerskie vol.1

Wtorek, 12 lipca 2011 · dodano: 15.07.2011 | Komentarze 2

No i się udało kolejny raz wyskoczy w Góry Izerskie. Tym razem miejscem wypadowym był Sobieszów. Rano o 4:40 podjechałem do Chociczy na PKP którym dojechałem do Poznania. Następnie miałem bezpośredni pociąg do Jeleniej Góry. W Jeleniej podjechałem rowerem do Sobieszowa gdzie mieszkał mój znajomy Pan Edek. Na miejscu szybko się rozpakowałem, a Pan Edek przygotował dla mnie na dzisiaj krótką trasę w okolicach. Wpierw pojechałem do Jagniątkowa
Zamek Chojnik © mikadarek

, a dalej drogą szutrowo-kamienistą na Dwa Mosty które są na wysokości powyżej 1000mnpm.
Dwa Mosty © mikadarek

Następnie czekał mnie rewelacyjny zjazd drogą asfaltową aż do drogi Sudeckiej. W domu dopiero zobaczyłem że prędkość jaką osiągnąłem prawie bez pedałowania wynosiła 67,1 km/h. Dopiero w domu ponieważ licznik miałem zasłonięty mapnikiem. Jadąc dalej znalazłem się w Przesiece gdzie zatrzymałem się na moment przy ,,Bimbie''
,,Bimba'' w Przesiece © mikadarek

która kursowała stąd do stacji PKP w Jeleniej Górze do 1964. Jadąc dalej w dół dotarłem do zbiornika Sosnówka który postanowiłem sobie objechać.
Zbiornik Sosnówka © mikadarek

Gdy kończyłem objazd zobaczyłem że w tylnym kole ubywa mi powietrza. Nie za bardzo chciało mi się zmieniać dętkę. Powietrze uciekało dość powoli więc dopompowując dwa razy dotarłem do Sobiedzowa bez problemu i na miejscu zmieniłem dętkę, od razu ją łatając.
Wieczorem z Panem Edkiem przy piwku opracowaliśmy sobie trasę jutrzejszą po Górach Izerskich.

Standard

Poniedziałek, 11 lipca 2011 · dodano: 11.07.2011 | Komentarze 0

Myślałem że uda mi się dzisiaj wrócić suchym, ale niestety na ostatnich 8km dopadł mnie deszcz:(.

Dom (Chrzan) - praca (Poznań)