Maj, 2012

Bez planu do Pyzdr + Polska biega

Sobota, 19 maja 2012 · dodano: 19.05.2012 | Komentarze 0

Pogoda rewelacja..., ruszyłem bez konkretnego planu. Dojeżdżając do Żerkowa wymyśliłem sobie że jadę do Pogorzelicy standardową trasą. Po drodze zahaczyłem o punkt widokowy i pałacyk w Śmiełowie.
Kościół w Brzóstkowie © mikadarek

Pałac w Śmiełowie © mikadarek

Kiedy dojechałem do Paruchowa powstała wizja jazdy do Pyzdr..., fajna droga, mały ruch. W Pyzdrach pyknąłem kilka fotek i pojechałem w kierunku domu drugą stroną Warty przez Pogorzelicę.
Pyzdry - rynek © mikadarek

Pyzdry - zamek © mikadarek

Przystanek??? © mikadarek

Drzewo © mikadarek

Przeprawa promowa w Pogorzelicy © mikadarek

Prędkość promu... © mikadarek

Kościół w Pogorzelicy © mikadarek

Dalej pojechałem z powrotem przez Śmiełów oraz zaliczyłem podjazd do Żerkowa:).
Most w Pogorzelicy nad rzeką Odczepichą © mikadarek

Po obiedzie wyskoczyłem jeszcze na imprezkę ,,Polska biega''.
Polska biega 2012 - Chrzan © mikadarek

Piątek, 18 maja 2012 · dodano: 19.05.2012 | Komentarze 0

Rano SZOK!!! Jadąc do Chociczy zmarzłem jak... i do tego w pociągu też było zimno...

Standard powiększony

Czwartek, 17 maja 2012 · dodano: 17.05.2012 | Komentarze 0

Standardzik powiększony o przeprawę promową w Pogorzelicy i jazda do Dębna drugą stroną Warty przez Czeszewo i Orzechowo...

Praca (Poznań) - dom (Chrzan)

Środa, 16 maja 2012 · dodano: 16.05.2012 | Komentarze 0

• Kalorie 1986kcal

Dom (Chrzan) - praca (Poznań)

Poniedziałek, 14 maja 2012 · dodano: 16.05.2012 | Komentarze 0

Kategoria Do i z pracy

Jura - a miało być tak fajnie, a wyszło zajebiście:))

Sobota, 12 maja 2012 · dodano: 13.05.2012 | Komentarze 8

Wyjazd był zaplanowany już dość wcześnie. Na kilka dni przed wyjazdem było ciągłe sprawdzanie prognozy pogody. No i okazało się że w dzień wyjazdu ma padać:(. Widząc jak sprawdzała się pogoda w ostatnim czasie w mojej okolicy zapadła decyzja że jedziemy:). Wyjazd nastąpił samochodem o 2:00 z Klęki gdzie z kkkrajek18 byliśmy umówieni. Na jeszcze większą ,,zachętę'' w momencie wyjazdu zaczęło padać, super...:(. O godzinie 5:20 dotarliśmy do Częstochowy gdzie na parkingu koło Tesco się zatrzymaliśmy. Szybkie przygotowanie rowerów, lekkie śniadanko i podjechaliśmy rowerami na PKP gdzie o 6:25 mieliśmy pociąg do Olkusza, a właściwie do Sosnowca gdzie nastąpiła przesiadka.
W drodze do Olkusza © mikadarek

Do Olkusza dotarliśmy około 8:50 skąd nastąpiła właściwa część wyjazdu... Pogoda bardzo mile Nas zaskoczyła. Było ciepło i słonecznie (narazie).
Po krótkiej chwili dotarliśmy do zamku w Rabsztynie i tam wjechaliśmy na Czerwony Rowerowy Szlak Orlich Gniazd.
Zamek Rabsztyn © mikadarek

Krótki postój i mała sesja foto, no i w drogę... Trasa biegła w ogromnej części w terenie z małymi przerywnikami asfaltowymi i fajnymi podjazdami i zjazdami... Następnym miejscem do którego mieliśmy dojechać to zamek Bydlin, który ktoś zaczął remontować i pewnie w niedalekiej przyszłości powstanie tu ,,piękny'' hotel...
Zamek Bydlin © mikadarek

Po przejechaniu kilku kolejnych kilometrów kkkrajkowi18 zerwał się łańcuch, a dokładniej niewytrzymała spinka. Na szczęście miałem jedną w zapasie razem z rozkuwaczem co pozwoliło nam po wmianie jechać dalej. To była nauczka dla Mateusza żeby takie ,,pierdoły'' mieć ze sobą:).
Przed dotarciem do zamku Smoleń zatrzymaliśmy się na krótko koło jaskiń gdzie archeolodzy natrafili na ślady życia ludzi przedneandertalskich mogących pochodzić sprzed 500-400 tysięcy lat.
Jaskinia © mikadarek

Skałki © mikadarek

Schody do... © mikadarek

Teraz już tylko kawałek został do zamku, do którego podjechaliśmy aż pod same ,,drzwi'':).
Zamek Smoleń © mikadarek

Właśnie tych...

Od tego momentu pogoda niestety się sprawdziła... zaczęło padać:(. Jadąc dalej w pewnym momencie nawet postanowiliśmy przeczekać deszcz na przystanku, ale jakoś pogoda nie sprawiała wrażenia że odpuści więc pojechaliśmy dalej. Wiejący wmordewind nie pomagał nam, zrobiło się zimno. Do Zamku w Ogrodzieńcu dojechaliśmy już ,,troszkę'' przemoczeni, ale wyjścia nie było i trzeba było jechać dalej.
Zamek Ogrodzieniec © mikadarek

Następny postój zaplanowany był przy Okienniku Wielkim.
Okennik Wielki © mikadarek

W tym miejscu zaczęło padać jeszcze intensywnie więc schowaliśmy się w niewielkiej ,,jaskini'', jednak deszcz nie dawał za wygraną więc ruszyliśmy dalej. Do zamku Morsko dojechaliśmy już całkowicie przemoczeni i troszkę przewiani, więc tu nastąpił tylko chwilowy postój na fotkę i ruszyliśmy dalej żeby być w ciągłym ruchu...
Zamek Morsko © mikadarek

Kawałek dalej pojawiły się problemy tzn. sporo piaszczystych odcinków które dały nieźle w kość naszym napędom... Aż serce się krajało kiedy słyszałem jak łańcuch mieli piach na kasecie. Mokrawy piach od razu zakleił nasze opony które rzucały go na nas...
Tygrysek... © mikadarek

Się działo... © mikadarek

Kolejnym zamkiem na naszej trasie był zamek w Bobolicach. Od ostatniej mojej wizyty w tym miejscu dość mocno się zmienił.
Zamek Bobolice © mikadarek

W Bobolickim zamku kkkrajka18 dopadł kryzys. Byliśmy mokrzy, a wmordewind potęgował zimno, więc koło kolejnego zamku Mirów wpadliśmy do knajpki w której się trochę ogrzaliśmy i zjedliśmy po ciepłym hamburgerze i frytkach. Ciężko było się stamtąd ruszyć dalej... ale nie było innego wyjścia trzeba było jechać dalej.
Zamek Mirów © mikadarek

Ta mała przerwa dużo dała. Tempo wzrosło, a jak robiło się nam zimno to na rozgrzewkę robiliśmy ostre tempowe podjazdy:). W miejscowości Czatachowa postanowiliśmy troszkę zmienić trasę szlaku na odcinek asfaltowy którym dojechaliśmy do Suliszowic. Zanim jednak dojechaliśmy do Olsztyna Mateusz miał kolejną awarię (pechowiec). Tym razem na bardzo atrakcyjnym zjeździe podczas skoku chyba tak niefortunnie wylądował że jakiś ostry kamień, lub kijek przebił w przednim kole dętkę. Szybka zmiana i po chwili dotarliśmy do zamku w Olsztynie.
Zamek Olsztyn © mikadarek

Teraz już tylko pozostało dojechać do Częstochowy.

Dom (Chrzan) - praca (Poznań)

Piątek, 11 maja 2012 · dodano: 13.05.2012 | Komentarze 0

Czwartek, 10 maja 2012 · dodano: 10.05.2012 | Komentarze 0

Lajtowo XC Żerków + Kalejdoskop

Środa, 9 maja 2012 · dodano: 09.05.2012 | Komentarze 0

Z rana podjechałem sobie do Żerkowa lajtowo pokręcić się po ścieżkach trasy XC... Wracając pojechałem jeszcze do Dębna.