Izery - dzień 1 (Karkonosze)

Poniedziałek, 9 lipca 2012 · dodano: 15.07.2012 | Komentarze 1

Ten wyjazd planowałem już od zeszłego roku. Trasy na każdy dzień także były wymyślone z dużym wyprzedzeniem. Na wyjazd zdecydował się też ElGustaff. Termin został wybrany na podstawie prognozy pogody:). Wyjazd nastąpił o 4:00 samochodem ponieważ z PKP zrezygnowałem już na początku planowania... straciłbym przeszło 1,5 dnia rowerowania. Na miejsce dojechaliśmy około 9:00. Szybkie jedzenie i od razu ruszyliśmy na pierwszą zaplanowaną trasę. Na początek rozgrzewkowa krótka trasa po Karkonoszach ze sporym przewyższeniem (1452 m). Wpierw pojechaliśmy drogą Jakuszycką z której odbiliśmy w stronę wodospadu ,,Szklarka''.
Izery dzien 1 © mikadarek

Izery dzień 1 © mikadarek

Dalej trasa biegła Górnymi Reglami szlakiem rowerowym nr 5 aż do momentu z którego rozpoczynał się dłuuugi podjazd na ,,Dwa Mosty''.

Od tego momentu każdy z nas rozpoczną podjazd we własnym tempie, a spotkanie miało nastąpić na mostach. Tu sprawdziło się powiedzenie że za drugim razem mniej boli. Do celu dojechałem równym, intensywnym tempem bez zbytniego zmęczenia.

Kiedy dojechał ElGustaff i chwilę pogadaliśmy rozpoczął się rewelacyjny asfaltowy zjazd do drogi Sudeckiej. Nie napinając się jechało się tam 60 km/h.
Teraz naszym celem był zamek Chojnik. Po drodze mieliśmy do pokonania dwa odcinki szlaków pieszych ale na szczęście okazały się przejezdne dla nas...
Izery dzień 1 © mikadarek

Pod samym zamkiem trzeba było już zejść z rowerów i rozpocząć strome podejście kamiennymi schodami które doprowadziły nas pod same mury zamku.

Z zamku zjechaliśmy czerwonym szlakiem do Sobieszowa skąd skierowaliśmy się w stronę Jagniątkowa i kawałek dalej wjechaliśmy na Dolne Regle którymi dojechaliśmy do Szklarskiej.

Po wszystkim poszliśmy porządnie się najeść i spontanicznie zaliczyliśmy dwa kesze, tym razem nie rowerowo.