Izery - dzień 2 (Izery)

Wtorek, 10 lipca 2012 · dodano: 15.07.2012 | Komentarze 0

Dzisiejszego dnia nastąpił główny punkt programu, czyli jazda po Izerach. Ruszyliśmy w drogę około 8:30. Pogoda zapowiadała się rewelacyjna (narazie). Początek przez Białą Dolinę, Osiedle Huty i drogą przez nieczynną kopalnie granitu do Jakuszyc.

Z Jakuszyc zjechaliśmy do Czech i tam wskoczyliśmy na szlak nr 2 którym długo się wspinaliśmy do góry aby w nagrodę pięknym zjazdem dojechać do wodospadu Mumlawy.

Tu kończyła się pierwsza część dzisiejszej pętli. Teraz wróciliśmy do Jakuszyc i tam pojechaliśmy w stronę schroniska Orle gdzie nastąpiła krótka przerwa.
Izery dzień 2 © mikadarek

Teraz naszym celem był Smrk po Czeskiej stronie. Trasa biegła w większości lekko kamienistymi drogami i czasami asfaltem. Podczas wspinania się zielonym szlakiem pod docelową górę pogoda diametralnie się zmieniła. Zaczęło padać (nawet gradem). Przyspieszyliśmy trochę aby schronić się i przeczekać pod wieżą widokową.

Tak było jak dotarliśmy na górę

a tak jak się przejaśniło

a tu widoczek na Stóg Izerski

Gdy tylko pojawiło się słońce ruszyliśmy dalej, kolejny raz na stronę Czeską...

Trasa biegła przez Predel, Izerkę do mostu na Izerze, a dalej kolejny raz do schroniska Orle. Gdy dojechaliśmy do Izerki drugi raz złapał nas deszcz. Tym razem z burzą... Tu dość niechętnie zdecydowaliśmy że trzeba zmienić dalszą trasę i jak najszybciej uciekać do Szklarskiej.

Po krótkim postoju w Schronisku pogoda się poprawiła i dalsze plany stały się realne:). Ruszyliśmy więc na ,,Samolot''
Izery dzień 2 © mikadarek

i dalej przez polanę Jakuszycką przez rozdroże pod Kopą na Sine Skałki gdzie czekał na nas solidny podjazd:)).

Teraz pozostało jeszcze dojechać do kopalni kwarcu ,,Stanisław'' i do samej Szklarskiej przez Zakręt Śmierci już tylko z górki...

Najbardziej byłem zadowolony że udało się przejechać całą zaplanowaną trasę pomimo że pogoda kilka razy próbowała nam to uniemożliwić:).