Opencaching

Przełamanie - Opencaching

Środa, 26 września 2012 · dodano: 27.09.2012 | Komentarze 7

No, w końcu się przełamałem i pojechałem po jakiegoś keszyka i przy okazji zrobiłem troszkę więcej km. Trasa do miejscowości Ląd w całości asfaltem więc tempo w miarę żwawe.
Zranionej Sośnie... © mikadarek

Na miejscu do obejrzenia okazały klasztor Cystersów
kKasztoru Cystersów - Ląd © mikadarek

i cel tego wyjazdu czyli gród słowiański gdzie ukryty był kesz ,,Gród, Cystersi i 13 zł w kieszeni''.

Gród Słowiański - Ląd © mikadarek

Powrót miałem zaplanowany troszkę terenowo, ale... Kiedy dojechałem do leśnego duktu którym miałem jechać spory kawałek okazało się że jazda nim jest raczej niemożliwa. Piach, piach i jeszcze raz piach jakby go tam specjalnie z plaży nawieźli. Jak tylko nadarzyła się okazja uciekłem na drogę asfaltową... sporo czasu straciłem w tym piachu, więc teraz musiałem trochę czasu nadrobić.

Sobota, 30 czerwca 2012 · dodano: 01.07.2012 | Komentarze 0

Do Kórnika standard... Następnie przyszedł czas na dokończenie multaka ,,Gwiezdne Wrota''. Do zaliczenia finału brakowało jeszcze 3 skrzyneczek. Pierwsza na trasie to ,,Langara''. Miejsce to dawne magazyny ZURT-u.

Magazyn ZURT-u 1 © mikadarek

Magazyn ZURT-u 2 © mikadarek

Kolejna ,,Nox'' oddalona była całkiem niedaleko... jak na rowerzystę. W tym miejscu rower troszeczkę przeszkadzał w poszukiwaniach więc zostawiłem go koło ścieżki, oczywiście zamaskowanego.
Opencaching © mikadarek

Ostatnia skrzyneczka do zaliczenia dzisiaj i przed finałem to ,,Tok'ra''. Bardzo łatwa do namieżenia, ale fajnie ukryta.

Ja się nadarzy okazja to w najbliższym czasie zaliczę finał... jak poskładam do kupy te elementy kartusza...

Śremskie keszowanie...

Sobota, 23 czerwca 2012 · dodano: 23.06.2012 | Komentarze 0

Na dzisiaj zaplanowane było zaległe keszowanie w okolicach Śremu... Na godzinę 8:00 umówiliśmy się z ElGustaff-em w Klęce skąd ruszyliśmy przez Książ prosto do Śremu. Do zdobycia na dzisiaj zaplanowanych było 9 skrzyneczek. Pierwsze dwie były w Śremie. ,,Śremska wieża'' padła jako pierwsza...
Opencaching © mikadarek

Niedaleko od niej ukryty był kolejny kesz ,,Śremska Promenada''. Leży ona na szlaku Warciańskim. Na szczęście nie było prawie żywej duszy, więc w poszukiwaniach nikt nam nie przeszkadzał...
Promenada w Śremie © mikadarek

Teraz udaliśmy się do ,,Manieczek'' gdzie w tamtejszym parku znalazł swoje miejsce trzeci kesz. Tym razem także w poszukiwaniach nikt nam zbytnio nie przeszkadzał, choć ze znalezieniem mieliśmy mały problem...

Józef Wybicki w Manieczkach © mikadarek

Po czwartego kesza udaliśmy się do ,,Brodnicy'' gdzie nastąpiła mała przerwa na uzupełnienie zapasów...

Od tego momentu można było już uznać że zaczynamy wracać do domu...
Piąta skrzynka ukryta była w ,,Jaszkowie'' na terenie tamtejszego Centrum Hipiki.
Super miejsce leżące nad samą Wartą.

Dwa czarne rumaki:)) w Jaszkowie © mikadarek

Warta w Jaszkowie © mikadarek

Tu też znalazłem niezłego kandydata dla Belli:)))
Kandydat dla Belli:))) © mikadarek

Dalej pojechaliśmy szlakiem Warciańskim do ,,Góry''. Szósty kesz poddał się bez większych problemów.
Opencaching © mikadarek

Teraz przyszedł czas na ostatnie trzy skrzynki które także były w Śremie z tymże po drugiej stronie Warty. Siódmy to ,,Dziewczynka z Zapałkami''. Fajna klimatyczna figurka która znajduje się u zbiegu ulic...

Następna to ,,Śremski rynek''

i ostatnia w dzisiejszym dniu ,,Park Miejski w Śremie''
Opencaching © mikadarek

Do domu wracaliśmy także tą stroną Warty. Jechaliśmy przez Mechlin, Dąbrowa, Grodzewo i Kępę Wielką. Potem wjechaliśmy nawał i nim dotarliśmy do Solca skąd już znaną drogą dojechaliśmy do domów...
W trasie © ElGustaff

• Kalorie 2011kcal

Trawnikowe keszowanie u Pyry

Sobota, 16 czerwca 2012 · dodano: 20.06.2012 | Komentarze 0

No i przyszedł ten wyczekiwany dzień. Na ,,Kolejne Wielkopolskie Spotkanie na Trawniku'' które kolejny raz zorganizował Pyra wybrałem się wspólnie z ElGustaff-em. Wyjechaliśmy troszkę wcześniej... W tm czasie towarzyszyłem ElGustaff-owi w jego zaliczaniu skrzynek w Zaniemyślu, Kurniku i okolicach Gądek. W Borówcu zaopatrzyliśmy się w kiełbachy na grilla. Gdy dotarliśmy na miejsce już była spora grupa keszerów, a rozpalony grill pracował pełną parą:).
Opencaching © mikadarek

Na miejscu poznałem osobiście sporo keszerów których znałem tylko wirtualnie. Nastąpiło wpisywanie do own cache kilku keszerów:
- Poznaj Sniperad'a
- MMS - MOBILNO MILITARNA SKRZYNKA
- Keszowóz -BR00
Jak to u Pyry bywa przygotowane były z tej okazji nowe skrzyneczki w liczbie sztuk 6 + 1 finał. Szkoda że rowerowych keszerów było tylko dwóch. Grono podzieliło się na sześć grupek (nasza rowerowa była najmniejsza)i następnie wszyscy ruszyli zdobywać po jednym FTF-ie. Niestety my byliśmy ograniczeni czasowo i zaliczyliśmy 3 kesze:
- Gwiezdne Wrota - Tollana
Opencaching © Pyra z dnia 7.06.12

- Gwiezdne Wrota - Asgard

- Gwiezdne Wrota - SGC

Na szczęście reszta keszy leży na moje trasie do pracy więc ich zdobycie to tylko kwestia czasu...

Piątek, 8 czerwca 2012 · dodano: 09.06.2012 | Komentarze 0

Standardowy przejazd do pracy z zaliczeniem ostatniego kesza jaki pozostał w Zaniemyślu. Dziś już bez zbędnych obserwatorów mogłem podjąć skrzyneczkę ,,Cmentarz ewangelicki''. Bardzo urokliwe miejsce...

• Kalorie 1994kcal

Praca (Poznań) - dom (Chrzan) + Opencaching

Środa, 6 czerwca 2012 · dodano: 06.06.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj nastąpił powrót do domu i zaliczenie kolejnych skrzynek w okolicy Zaniemyśla. Pierwszy to baaardzo stary dąb ,,Dziadziuś''. Dojechałem do niego żółtym szlakiem na który wjechałem w Jeziorach Wielkich.
Opencaching © mikadarek

Okoliczne tereny leśne zachęcają do zwiedzania więc będę musiał się w niedalekiej przyszłości tu wybrać i sobie troszkę pojeździć...
Dalszą drogę także pokonałem jadąc żółtym szlakiem którym dojechałem do Łękna gdzie czekał kesz którego nie mogłem ostatnio zaliczyć. Tym razem poszło gładko.

W tym momencie pozostała mi już ostatnia skrzynka... Niestety po dotarciu na miejsce okazało się że obok miejsca ukrycia stoi zaparkowany samochód, a w nim jakiś facet nawija przez telefon... ,,Cmentarz ewangelicki'' zostanie zaliczony przy najbliższej okazji.

• Kalorie 2053kcal

Poniedziałek, 4 czerwca 2012 · dodano: 06.06.2012 | Komentarze 0

Jadąc 1 czerwca do domu, kiedy akurat byłem w Zaniemyślu słyszałem jak na phona przychodzą maile. W domu okazało się że to były powiadomienia o nowych keszach i do tego pojawiających się właśnie w Zaniemyślu. Normalnie 7 FTF-ów przeszło mi koło nosa. Dzisiaj jadąc do pracy mogłem dopiero kilka z nich zaliczyć... Na pierwszy ogień poszedł ,,Grobowiec Edwarda Raczyńskiego''. Mały szybki mikrusek.
Opencaching © mikadarek

Kawałek dalej czekał na mnie kolejny mikrusek ,,Zaniemyśl'' którego zdobyłem na ,,zmęczonego rowerzystę'':)).

Trzeci tym razem już nie mikrus ukryty był w pobliskim parku. ,,Pomnik Ryszarda W. Berwińskiego'' zlokalizowany jest pośrodku parku. Zerowy ruch pozwolił mi na bezproblemowe znalezienie kryjówki.

Ostatni kesz w dniu dzisiejszym to ,,Powiatowa kolej wąskotorowa''. Skrzyneczka ukryta była w pobliżu stacji kolejki wąskotorowej Zaniemyśl.
Opencaching © mikadarek

Miałem w planie jeszcze zaliczyć kesza ,,Łękno'' ale kiedy dotarłem w jego okolice okazało się że nieopodal na ławeczce siedziało dwóch małolatów więc sobie odpuściłem, w końcu za dni miałem tędy wracać...

Dom (Chrzan) - praca (Poznań) + Opencaching + MP w Orientacji sportowej

Piątek, 1 czerwca 2012 · dodano: 03.06.2012 | Komentarze 0

Po drodze do pracy wyhaczyłem jeszcze kesza ,,Granica Poznania #2''
Opencaching © mikadarek

i wpadłem pooglądać i spotkać znajomych na Mistrzostwach Polski w Orientacji sportowej które były w dniu dzisiejszym na Poznańskiej Malcie... Się biegało kiedyś, ech aż tęskno do tamtych lat...

Po kesza...

Poniedziałek, 28 maja 2012 · dodano: 28.05.2012 | Komentarze 0

Plan na dzisiaj był zupełnie inny... Miałem pojechać zaliczyć kesza ,,032 - Dworek w Godurowie''. Po wybraniu trasy okazało się że dzisiaj mnie nie stać czasowo na taki dystans, a do tego kawałek dalej w Gostyniu też jest parę keszy do zdobycia więc dystans by się jeszcze zwiększył. Odłożyłem ten wyjazd na inny termin, a dzisiaj pojechałem w okolice Miłosławia i Winnej Góry do po kesza założonego przez bobiko ,,Ruiny w Ołaczewie''. Do samego Miłosławia trasa asfaltowa z przeprawą promową w Dębnie (z powodu niskiego stanu Warty prom nie przeprawia samochodów do odwołania). W Miłosławiu stanąłem na moment obejrzeć miejscowy Kościół św. Jakuba Większego Apostoła
Kościół św. Jakuba Większego Apostoła w Miłosławiu © mikadarek

i kawałek dalej bardzo niepozorne miejsce, a wytwarzające pyszny ,,napój''...
Browar Fortuna © mikadarek

Za Miłosławiem do samego miejsca ukrycia skrzyneczki prowadziła już droga gruntowa. Z samym trafieniem na miejsce nie miałem problemów ale gdyby nie moi poprzednicy to nieźle bym się poparzył pokrzywami.
Ruiny w Ołaczewie © mikadarek

Opencaching © mikadarek

Teraz pozostała już tylko droga powrotna do domu. Pojechałem inną trasą, troszkę terenową. Do Winnej Góry asfaltem, a stamtąd czarnym szlakiem pod Orzechowo i dalej już tą samą drogą do Dębna.
Jeziorko koło Winnej Góry © mikadarek

• Kalorie 1992kcal

Resztki... - Opencaching

Czwartek, 24 maja 2012 · dodano: 24.05.2012 | Komentarze 0

Rano choć piękne słońce to zimno... Musiałem jechać w wiatrówce ale bez rękawków. Pojechałem dzisiaj zaliczyć 3 okoliczne kesze które pozostały z różnych powodów niezdobyte. Po pierwszy pojechałem do Góry. Sam kesz ,,031 - Pomnik Bohaterom'' znaleziony bez problemów, tylko sam kesz... leżał sobie na trawce, a miejsce jego ukrycia było puste.
Opencachig © mikadarek

Po kolejnego kesza trzeba było jechać do Łowęcic gdzie znajdował się ,,027 - Kościół poewangelicki''. Skrzyneczka tym razem schowana w świetnym miejscu.
Opencaching © mikadarek

Ostatni dziś kesz znajdował się w Zakrzewie. Podczas mojej ostatniej wizyty w tym miejscu skrzyneczka była czasowo niedostępna. Teraz w końcu mogłem po nią pojechać. ,,Pałac Zakrzew'' prezentuje się wyśmienicie, choć samo miejsce ukrycia jest trochę od niego oddalone z powodu przepisów zabraniających przebywania na terenie osób nieupoważnionych...

Na szczęście szybko wjechałem i zrobiłem tam fotkę i nie natknąłem się na ochronę:).